لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج (Landing Page) یا صفحه فرود صفحه ای است که به عنوان دروازه ورود کاربر به سایت در نظر گرفته می شود. به زبان ساده ، صفحه فرود اولین صفحه ای است که پس از کلیک روی پیوند روی آن فرود می آیید. از این نظر ، یک لندینگ پیج تقریباً می تواند هر چیزی باشد : صفحه اصلی شما ، یک پست وبلاگ ، یک محصول و غیره. با این حال ، هنگامی که در مورد "صفحات فرود" در بازاریابی آنلاین صحبت می کنیم ، منظور ما صفحه ای است که به طور خاص برای دریافت و تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی آنلاین طراحی شده است. در بازاریابی اینترنتی یکی از ضروری ترین ابزارها استفاده از لندینگ پیج یا همان صفحه فرود است که در ادامه اطلاعاتی را در رابطه با آن در اختیار شما قرار خواهیم داد.


هدف از ساخت لندینگ پیج
یک لندینگ پیچ به عنوان "صفحه فرود" شناخته نمی شود در حقیقت برای تبدیل ترافیک از یک کمپین بازاریابی خاص طراحی شده است. هدف از ساخت لندینگ پیج افزایش بازدید و در نهایت افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین می باشد. بازدیدکنندگان با مشاهده لندینگ پیج از بخش های دیگر سایت بازدید می کنند و یا ممکن است ایمیل خود را در سایت ثبت کنند، از طریق خطوط ارتباطی موجود در وب سایت با شما تماس بگیرند و یا اقدام به خرید محصول نمایند. بنابراین توصیه می کنیم طراحی لندینگ پیج را به صورت منحصر به فرد و خاص انجام دهید. 


ویژگی های لندینگ پیج
در صورتی که قصد ساخت لندینگ پیج را دارید باید قبل از هر چیز به دو نکته مهم توجه کنید :
یک هدف خاص را برای صفحه فرود در نظر بگیرید.
به طور معمول در صفحه فرود یا لندینگ پیج فرآیند تبدیل کاربر به مشتری تنها با یک دکمه انجام می گردد. 
توجه به دو مورد ذکر شده بیان گر تفاوت لندینگ پیج و صفحه اصلی سایت می باشد. برای طراحی صفحه اصلی سایت می توانید چندین هدف را در نظر بگیرید و در عین حال به صفحات مختلف لینک بدهید، اما صفحه فرود تنها با یک هدف خاص و منحصر به فرد طراحی می شود.


اصول طراحی لندینگ پیج

قبل از اینکه اقدام به طراحی لندینگ پیج نمایید بهتر است با انواع صفحات فرود آشنا شوید تا با توجه به نیازها و هدف خود اقدام به طراحی یکی از انواع لندینگ پیچ بپردازید، در ادامه به معرفی انواع آن خواهیم پرداخت.
صفحات اصلی : در این صفحه به معرفی کلیت کسب و کار می پردازیم. معمولا برای طراحی صفحه اول سایت، دسته بندی محصولات، خدمات و غیره از این نوع لندینگ پیج استفاده می شود.
طراحی میکروسایت : این نوع لندینگ پیج شاخه ای از سایت اصلی است که آدرس آن با سایت اصلی کاملا متفاوت است.
طراحی لندینگ اختصاصی : این صفحه فرود شامل فرم‌ های سایت، دانلود کاتالوگ، ثبت نام، خرید محصول و… است و در عین حال کاربر را کمتر دچار سردرگمی می کند و به طور معمول برای مخاطبان هدف طراحی می شود.
لندینگ پیج به عنوان ویترین وب سایت شما عمل می کند و مخاطبان بر اساس صفحه فرود، در مورد کسب‌وکار، محصولات، محتوا، برند و… قضاوت می‌کنند.

ارسال دیدگاه :